click here

Sunday, March 6, 2011

gara gara melasak... hampir jatuh katil

Posted by S.A.L.J.U sha at 3:38 PM



br sehari duduk ngan mama

qaish dh buli mama mcm2

td sha tgh mandi... letak luar merengek2 org xde

bawak la masuk bilik letak atas katil

sipa kepung keliling katil tu ngan bantal besar2

senang la hati sikit nak mandi..panas gile tghari td

sambil2 mandi jenguk2 qaish....sekali jenguk ok lg

dalam kawasan kepungan...main2 tersengeh plak tu mama jenguk dia

sambung mandi

lg sekali tgk...

berderau jantung ni

basah2 ni terus berlari...rasanye klu lambat sikit lg tu....berdemtum kepala qaish kat lantai agaknye

letak ketengah katil balik.....
 
bantal pun dhjatuh...3 bantal kat tepi tu
dh tak boleh main kepung2 lg...xboleh percaya kelasakan qaish skg



pesan qaish main tengah tengah katil je..huhuuu mcm la dia paham kan

masuk bilik air...nak last berjirus

pandang balik.....adus.....dh hujung katil balik

menjerit la sha....berlari sambut qaish

last last.....

terus letak dlm playpen yg selama ni xgunakan sbb dia xmo tdo dalam tu


 melasak jgak tu....tilam tu dh dtolak....dia kat hujung

takpe la...sure tak jatuh....de penghadang

tp klu pandai panjat tu mahu lg teruk jatuh playpen tinggi tu

last terpk baik kemas......gunakan as kurungan @ tempat bermain qaish



 dalam jaring...hihiiiiii


 habis mandi terus kemaskan playpen ni.....

jadi la tempat bermain.....berguna jgak..klu bukan tempat tido jadi tempat main

 dibo pun kene lanyak ngan qaish


last2 tgk org takde..melalak.....

mama sempat siapkan nasi utk lunch dia

dh mintak angkat...xmo main sorang2 dlm tu

qaish ohhhh qaish

cepat la awk paham bile mama kata.......jangan!!!!!






9 comments on "gara gara melasak... hampir jatuh katil"

ummi nia on March 6, 2011 at 3:43 PM said...

tuela..kdg2 lagi laju dia dr kitakn

ღnFashyaღ on March 7, 2011 at 9:40 AM said...

Sha, kalau boleh jangan guna perkataan jangan sha, kita cube ye. contoh qaish; jangan buat sepah tau. cube ubah qaish, kemas balik. Haaa.. kan cam best tu. Ceh, macam pakar kaunseling pulak..hahahha..

memang haru kalau anak jatuh katil. Kesian ,, sebab tu fashya dah lepak tilam atas lantai je. ISh memang diorg ni tak reti dok diam. KAn?

~dARlee zURiS~ on March 7, 2011 at 9:48 AM said...

heheee..samalah ngan kysha.playpen tu jadi tempat kurungan.senang.biar die jerit kuat2 dalam tu bila kita wat kerja lain

Dayu on March 7, 2011 at 11:23 AM said...

tang nak mandi mmg susah
kita ni kadang2 bila ekwan kena keje ari sabtu smpai ke ptg tak mandi2 sebab cha tak tido lagi
last2 sama la macam sha
letak dlam playpen
mandi bukak pintu je jawabnya
sebab nak bagi dia nampak ibu tgh bersiram (:

wardah on March 7, 2011 at 4:20 PM said...

itulah diorang makin lasak ni Sha. Kakal pun pernah macam tu. sampai sekarang dah fobia dah. sampai mandi pun kena hangkut sekali. lantak la. hahaha

afni+hafiz=dani on March 7, 2011 at 5:13 PM said...

hehe.afni pun da beli playpen utk dani. xtahan lasak sgt. tapi kdg2 kesian gak tgk dia mcm duk dlm sangkar je

Puan Jiha on March 8, 2011 at 11:59 AM said...

nasib tak jatuh kn.... kepung ngan bantal dh takde gunanye kn huhuhu

linziana on March 9, 2011 at 7:39 AM said...

hehehe..kalu lin mandi lin memang bawak azryl masuk sama mandi..what to do dah namanye pun sorang kan?dia jenis yang pantang nampak air.sya bila qaish mula dapat kaki lagi fening.Takut panjat tnagga.oh lin cukup fobia yang itu.Makanya kurung dalam walker sahaja. :)

S.A.L.J.U sha on March 9, 2011 at 3:28 PM said...

ummi>>>


tp kan ummi....sha harap lg laju qaish aktif...qaish ni kire masih bersopan santun yg level akhir... tgk anak org lain dah memanjat dh nak jalan 11 bulan... qaish coming up 11month....tak mahu memanjat pun lg...huhuuuu




fasya>>>

haah la fasya....tgk husna lincah..maybe fasha menggunakan pendekatan biar dia cuba biar rasa..klu sakit tahu la dia belajar nnt kan.


zuris>>>

playpen tu masa mandi jer sha guna....senang xde la terkejar mcm aritu..basah 1 bilik ngan syampoo atas kepala..hihiii



dayu>>>>

hihiii...so dh paham sikit takleh dedah pintu lagi dh...huhuuu...bahaya...


wardah>>>

hangkut sekali..bisa mandi 2 kali..hihiii...tp klu dpt main air suke tu.



afni>>>

hihii..sangkar pun sangka la..... drpada jatuh gedebum sembab lantai...ouccc..sakit kan..kesian..sekejap jer sangkar tu.


jiha>>>

bantal tu lg dia nak g situ..nak sepak sepak... hahaha.... budak ape dia tahu.
bile kite berlari kejarkan dia..boleh dia gelak sengeh2 plak..igt kite nak main2 ngan dia ...kelakar tgk gelagat anak.


lin>>>

rumah 2 tingkat..tangga tu la dia nak merasa dl... lg dlarang lg nak pegi situ. walker tu ok jgak la kan..leh buat dia terkurung tp kene jaga ngan bendul2 plak..

Post a Comment