click here

Thursday, December 31, 2009

kelahiran si 'kelabu' penutup 2009

Posted by S.A.L.J.U sha at 11:50 PM 0 comments Links to this post
kelahiran akhir tahun
si 'kelabu'
penutup 2009
hadiah dr bb

*
*
*

mekacih bb terchayang....
muuuuaaach....

*
*
*


tarikh lahir 31 dis 2009



WJT.........



t0key...mekacih bb


Sunday, December 27, 2009

menjelang papa offshore

Posted by S.A.L.J.U sha at 11:57 AM 0 comments Links to this post



mama sha ngan papa sopi
berlepak..........
berdating.........
berguling-guling............
chupss....chupss.....

:)

ade kurang dr 10hari jer lg papa nak masuk offshore balik
mama sha mesti merindui saat2 papa sopi de bersama
de saje papa sopi tolong mama sha
tolong menyiang menyiang lauk....
mama sha tinggal masak jer...hehehehe

pagi2 bangun mama sha siap sedia buat bfast tok kami berchinta d meja makan
bile jenguk depan ape papa sopi buat...upenye.........
papa sopi tengah t0long mama sha sidai baju.....
papa sopi always membantu dlm keadaan2 mama sha tak menang tangan

thanks U papa.... mama l0ve u so much....damn much....

2bulan papa cuti
mama la yang paling mengade2
hehehehe.....
baby tumpang ngade2 dlm tummy mama jgak eh
pagi...ptg...mlm...
baby dpt susu anmum papa bancuhkan
mama suke...mama suke....

tummy mama makin memb0lat...
hari2 papa suke citchat ngan baby
doakan mama dan baby selamat sihat
3bulan lebih ajer lg....
papa mama bakal bertemu chinta kami di dunia
saat berjauhan dengan papa
mama hope sesangat mama sihat baby sihat kehidupan kami dpermudahkanNYA

mama sentiasa menanti kepulangan papa nnt
papa berkerje seikhlas hatidemi berkat dan nikmat rezeki Allah
tok membina keluarga yang bakal menerima zuriat chinta kami.





Wednesday, December 23, 2009

heheheee..yeyeee...mama sha de hobi baru

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:57 PM 0 comments Links to this post
suke...
t0melllllll....
chantikkkkkkk.....
cute.........











mama sha mahu beli macam2 lg dan lg dan lg.........
koleksi barangan baby bermula
papa...sedia uyit dengan banyak k......
hheheheee.....
mama....sediakan list ajer...........
:)



Tuesday, December 22, 2009

lampin...oh lampin.....

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:14 AM 0 comments Links to this post


mama dah mule bershopping tok baby
ni sesikit baru
klu ikutkan....mak mertua tak bagi
selagi lom 7 bulan
erm......tp hati mama girang nak membeli itu ini yang chomel2 tok baby

cara lama vs moden
hahahaha
mane2 pun boleh....mama follow mane yang elok tok baby

benda ni takde la baru sangat
ikutkan kat oversea...dah meluas dah pemakaian lampin moden cloth diaper
laman web oversea dah melambak
tp m'sia ni baru datang la lampin moden ni
so far dah 6bulan ke setahun
tp tak ramai pengedarnye 6bulan lepas
skg jer dah meluas
tv, majalah, n blogger2 yang online homeshop ni


so....tak nak jgak ketinggalan
so far try beli promosi 5 dl rm235
t baby dah kuar leh la cuba pakai

so far bile baca dan fikirkan kebaikan nye mmg lebih jimat berbanding lampin pakai buang
cuma.....kene la rajin
lampin moden ni sama mcm lampin zaman mak2 kite pakaikan anak2 dulu
cukup masa nak salin dan mencuci

tp....lampin moden ni lebih chantikkkkkkkkkkkkkkkk
menarikkkkkkkkkkkk
dan mudah pakai.....sarung jer....tab..tab..tab...butang
atau zap.....lekat jer jenis pelekatnye

lampin dulu putih ajer.....
moden cloth diaper colourfull..........
lebih menarik la

penggunaannya plak siang 3 jam sekali harus tukar
baby akan rasa basah dan menangis klu tak tukar
maksudnye...mendidik baby kite pada kebersihan dan keselesaan

takde la mcm lampin pakai buang
yang kekadang lame baru tukar sbb ayat promosi nye 'tahan lebih lama dan kering'
tp...maksudnye mendidik anak kite kencing....kencing..dan kencing......tak terasa basah
mama terlambat tukar ke kan

tp tak la tolak buang terus lampin pakai buang tu
bagi mama yang work ni...leh la campur penggunaannya
tak pun time nak bawak baby jenjalan
mudah pakai yang jenis pakai buang

pe pun.......... mama sha akan mencuba lampin moden cloth diaper yang chantekkkkkkkkkkk tomel2 ni jgak
samping tu lampin pakai buang tu sure mama rembat jgak time dah darurat
ye tak....mama sha ni baru nak menimang baby first.....
lom tahu cekap ke, pantas ke nak menyiapkan baby nnt mama sha ni














 sama2 la mencuba nnt
hehehehee.....xcted terlebih mama sha ni
baby dlm tummy lg
pe pun mama papa tetap bersabar berdebar menanti kelahiran baby kami kelak
segala doa dpanjangkan padaNYA memohon segalanye selamat dan dlindungi kandungan dan mama





Monday, December 21, 2009

check up....check up...check up....

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:17 PM 0 comments Links to this post
huh....
bosan menunggu
lapo
ke hulu ke hilir
bosan menunggu lg
ting...tong..baru no dpanggil
oh..jumpe nurse dl
pot..pet....sikit....
urin test
berat
tinggi
tekanan darah
tunggu luar lg
ting...tong.....no naik lg
jumpe doc plak
ape masalah???
*
*
*
huh...tu la ayat yang paling bosan d dengar
*
*
*
pot....pet ....sikit....
tengok pew0t mama buncit ni
tekan sane sini

*
*
*
tu jer la setiap kali 'check up'
yang bosan nye org lain dtg sebulan sekali
aku kene dtg sebulan 2 kali =selang dua minggu dah mengadap balik klinik

dugaan demi dugaan
20 minggu ari tu
dah kene demam panjang dan 'special kes'
*
*
*
td mama drujuk ke pakar d hospital  plak
huh
kol 8 pagi g......kol 12 tghari baru keluar parking
gile lameeeeeeee

khamis ni poliklinik plak
dan berlanjutan 2 minggu sekali setiap next appoiment

next appoiment hospital pakar plak
18jan10
25feb10

arrrrr..............tekanan mama dbuat nye mengadap poliklinik & hospital

g swasta plak takde la d risaukan sangat doc2 swasta ni

kenapa beza eh?

konpiusssssssssssssss

layanan doc swasta dengan doc pakar kerajaan laaaaaaaaaa.....

klu pakar swasta takde la nak berbagai rujuk atau drisaukan sgt pesakitnye
tp klu  drujuk ke pakar kerajaan.....byk plak appoiment next n berbagai2 drisaukan pesakit

nak ikutkan kekadang takde la teruk sgt badan aku ni rasa
so far scan.....baby alhamdulillah dkurniakan lg sihat dan pembesarannye terjadual seperti biasa

ni 2 bulan boleh la larat aku nak g check up saban 2 minggu sekali d poliklinik
dan hospital besar on appoiment
sbb utama.............en papa tersayang ade dcc melayan hantar dan menunggu sesama

7hb insyaallah en papa dah nak berlayar offshore plak
tinggal la aku kene g sesorang semua tu

adusssssssssss.........

baby t0l0ng mama
t0l0ng mama baby jadi baik dlm tummy sepanjang ketiadaan papa




Thursday, December 17, 2009

getaran baby mula rasa.. 21minggu

Posted by S.A.L.J.U sha at 5:49 PM 0 comments Links to this post




mama & papa
mummy & daddy
ibu & ayah
*
*
*
X kire ape sahaja panggilan buat ibu bapa yang menanti saat2 bahagia menerima kehadiran si kecil
sebagai penyambung zuriat penghibur hati paling membahagiakan si kecil adalah tanda benih cinta kasih dan sayang antara mama papa.

lahirnye si kecil atas keinginan mama papa, atas dasar cinta mencintai antara mama papa, atas rezeki yang maha Esa memberi sebenih cinta yang melekat bersama menjadi janin dan terus membesar saban hari.

meniti kehadiran si kecil, bagaikan menatang minyak yang penuh
mama demam sikit dah risau, mama mengadu perut senang papa dah berpeluh, mama dserang penyakit2 yang tidak di ingini papa terus mencari ape sahaje yang boleh buat mama pulih si kecil selamat.
segalanye doa buat mama dan si kecil dr papa

kerenah mama saban hari dengan pew0t yang semakin membesar
papa jgak la melayan... nak makan ape jer pasti dapat, nak jalan pasti dbawa, nak membeli itu ini pasti dturuti
mama merajuk tak kene gaye...pasti dpujuk, mama bertuah de papa sangat penyayang mama
si kecil bertuah de papa yang sangat penyabar..kelak akan melayan kerenah mu jua
seperti mama yang bahagia dan gembira d samping papa

anak ku....mama kini merasai getaran mu
tetibe...glug...terasa pew0t mama bergelombang
pasti diri mu yang bergerak dlm tummy mama
tetibe mama rasa sangat gemuruh...bergetar jantung laju...
pasti diri mu yang gemuruh dalam pembesaran mu...
jangan risau anak ku...mama berusaha terbaik buat mu
mama menjaga mu sejak diri mu dalam tummy mama

saat mama menulis coretan ni..berkali2 mama merasai getaran tummy mama
pasti kamu jua menjiwai coretan mama
mama gembira kehadiran mu sayang
anak ku membesarlah dengan sihat dan sempurna atas kejadian ke\urniaan yang Maha Esa
kamu bergetar lg....
kamu mahu bgtahu mama ye....
kamu sedang melayani perasaan dan jiwa mama
terima kasih anak ku...kau penemam mama yang paling setia
bukan sahaja utuk 9 bulan tanpa renggang dengan mama malah mama harapkan kamu menjadi anak yang taat pada mama papa, kelak menjadi anak yang soleh solehah, taat pada allah s.w.t

:)
tersenyum bila merasai diri mu makin membesar dalam tummy mama
ciptaan yang maha esa
tiada tandingannya
mama bertuah merasai nikmat kehamilan ini
rahmat kehadiran mu
rezeki atas kehadiran mu



scan 21minggu
dah kelihatan muka baby mama
saat ni doc kata baby sedang membesar dan membentuk semakin jelas rupa bentuknya
minggu ke minggu




uri mama kepit baby mama ni nampak tepi je
doc kata skg baby tengah songsang
tp tu normal baby sedang aktif berpusing
nnt masuk 7 bulan leh check lg pastikan baby d tempat yang betul




Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Minggu Per Minggu (13-28Minggu)

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:01 AM 0 comments Links to this post
Perkembangan bayi anda pada bulan kehamilan 13-28 minggu (trimester ke dua)

Minggu ke 13:
Panjang bayi sekitar 7,5 cm dengan trakea, paru-paru, perut,hati, pancreas, dan usus berkembang ke fungsi terakhir. Pita suara mulai terbentuk, dan tunas gigi muncul dengan 20 gigi bayi. Pada minggu ini jari tangan, telapak kaki, mulai terlihat.


Minggu ke 1 4:
Pada minggu ini organ seks bayi sudah dapat dibedakan antara laki dan perempuan. Denyut jantung bayi berdetak kuat (detak jantung hampir 2X lebih cepat dari anda) dan anda dapat mendengarkannya di dokter anda. Sudah memberi respon terhadap dunia diluar rahim ibu, bayi mungkin akan bergerak bila anda mengusap perut anda, tapi anda mungkin masih belum dapat merasakannya.

Minggu ke 15:
Bayi anda sudah mulai dapat mendengarkan anda, mendengarkan denyut jantung anda, suara perut anda, juga suara anda.
Sekarang bayi anda sudah mulai mempunyai rambut di kepalanya, juga bulu mata dan alis.
Ukurannya sekarang 114 gram dengan panjang sekitar 15cm.

Minggu ke 16:
Jika anda melakukan USG saat ini mungkin anda dapat mengetahui jenis kelamin. Otot bayi sudah berkembang dan menjadi kuat. Gerakannya semakin aktif. Mulai mengisap ibu jarinya, menguap, merenggangkan tubuhnya, sudah menelan-kencing dan cengukan.
Pada minggu ini jika sinar terang diletakkan diperut anda bayi akan mengerakkan tangan – matanya.

Minggu ke 17:
Masih banyak ruang dalam rahim anda bayi akan bergerak merasakan sekitarnya. Kulit bayi anda berkembang dan transparan. Terlihat merah sebab pembluh darah masih terlihat jelas.

Minggu ke 18:
Sekarang bayi sudah dapat mendengarkan suara dari luar tubuh anda, bayi akan bergerak atau melompat ketika mendengarkan suara keras.
Otot bayi sudah dapat berkontraksi dan relaks, bayi sudah dapat menendang atau meninju. Bergerak sangat aktif , dalam minggu ini mungkin anda sudah dapat merasakan gerakan putarannya untuk pertama kali.

Minggu ke 19:
Sekarang panjang bayi anda sekitar 23 cm. Jika anda belum juga merasakan bayi anda, mungkin anda akan mulai mersakan gerakkanya minggu ini.

Minggu ke 20:
Otot bayi anda semakin kuat tiap minggu. Jika anda masih belum dapat meraakan gerakkanya, anda pasti akan merasakan gerakkanya sekarang. Anda mungkin salah mengartikan gerakkanya pertama kali sebagai angin, karena terasa seperti letupan gelembung-gelumbung didalam.
Bayi anda bergerak sekitar 200 kali sehari , tapi anda hanya akan merasakan sedikit dari semua gerakan ini.

Minggu ke 21:
Panjang sekitar 28 cm. Anda akan merasakan lebih banyak gerakan bayi anda sekarang karena bayi makin aktif.

Minggu ke 22: mama sha sedang meniti mggu ke 21
Bayi anda sadar akan lingkungannya dan bayi akan merasa tenang ketika mendengarkan suara dan sentuhan anda diperut. Tubuh bayi mulai memproduksi sel darah putih. Ini penting untuk bayi dalam melawan penyakit dan infeksi.

Minggu ke 23:
Panjangnya sekitar 23 cm. Sekarang ukuran kepalanya sudah sesuai dengan tubuhya . Saat ini bayi terlihat sama seperti akan lahir nanti tapi lebih kecil dan kurus saat ini.
Anda dapat mendengarkan detak jantung bayi anda dengan stestoskop.(letakkan stestoskop langsung diperut anda). Pertumbuhan otak sangat cepat.

Minggu ke 24:
Pendengaran bayi sudah terbentuk sempurna. Bayi akan bergerak dengan suara musik dari luar. Bayi membentuk pola kapan saat tidur dan kapan saat bangun, anda akan merasakan dengan suatu saat bayi bergerak terus, dan saat lain tidak.

Minggu ke 25:
Bayi mulai berlatih bernafas dengan menghirup dan menhembuskan cairan amnion, yang mana kadang membuat bayi cegukan—dan anda akan dapat merasakannya juga.

Minggu ke 26:
Bayi sudah mempunyai lemak dibawah kulit, yang akan membantu mengontrol suhu tubuhnya pada saat lahir. Wajah dan tubuhnya secara umum akan terlihat bayi saat lahir. Panjang sekitar 28-32 cm dengan berat sekitar 680 gram.

Minggu ke 27:
Matanya sudah terbuka dan melihat sekelilingnya untuk pertama kalinya. Bayi terlihat seperti bernafas tetapi sebenarnya bayi mengambil air bukan udara. Ini merupakan latihan yang baik untuk paru-parunya.

Minggu ke 28:
Pada bayi laki testis akan turun ke kantung skrotum.
Jaringan otak berkembang. Sekarang bayi anda dapat bermimpi.

Perubahan Tubuh Ibu Hamil Pada Trimester ke 2 (13-28 minggu)

Posted by S.A.L.J.U sha at 8:57 AM 0 comments Links to this post
Di trimester kedua ini perut anda akan mulai kelihatan membesar dan dunia luar akan menyadari kalau anda akan menjadi calon ibu baru. Trimester kedua dianggap sebagai masa kehamilan yang terbaik sebab anda akan merasa lebih nyaman saat ini. Perut anda belum terlalu besar anda masih dapat melakukan aktifitas sehari-hari, dimana Rasa mual, lemas, dan keluhan lainnya pada trimester pertama akan hilang, bahkan anda merasa lebih energik saat ini.

Beberapa perubahan yang terjadi pada kehamilan trimester kedua (13-28 minggu):

PERUT SEMAKIN MEMBESAR
Setelah 12 minggu, rahim membesar dan melewati rongga panggul. Pembesaran rahim akan bertumbuh sekitar 1 cm setiap minggu. Pada kehamilan 20 minggu bagian teratas rahim sejajar dengan puser (umbilicus). Setiap individu akan berbeda-beda tapi kebanyakan wanita akan mulai tampak pembesaran perutnya pada kehamilan 16 minggu.

SENDAWA DAN BUANG ANGIN
Pada trimester ini anda akan bersendawa atau ingin buang angina/kentut pada saat yang tidak seharusnya---jangan bingung---anda tak sendirian mengalami masalah ini.
Sendawa dan buang angina adalah keluhan yang paling sering selama kehamilan. Hal ini karena usus merengang dan anda akan merasa kembung.
Atasi dengan jangan makan dalam jumlah besar akan membuang anda kembung dan tak nyaman, dan hindari makanan yang menyebabkan banyak gas seperti jagung, permen, bawang merah.

PELUPA
Pada beberapa ibu hamil akan menjadi sedikit pelupa selam kehamilannya, Ada beberapa teori tentang hal ini karena tubuh ibu terus bekerja berlebihan untuk perkembangan bayinya sehingga menimbulkan blok pikiran.
Tak perlu terpengaruh dengan hal ini ---sediakan catatan kecil unutk membantu anda. Dan beristirahalah sedapat mungkin.

RASA NYERI DI ULU HATI
Rasa panas atau terbakar didada bagian bawah atau perut bagian atas tapi tidak ada hubunganya dengan jantung. Hal ini karena asam lambung naik ke kerongkongan. Perasaan ini timbul pada wanita hamil pada trimester kedua ini, hal ini karena hormone progesterone meningkat yang menyebabkan relaksasi dari otot saluran cerna dan juga karena rahim yang semakin membesar yang mendorong bagian atas perut, sehingga mendorong asam lambung naik ke kerongkongan.

Nilai positif dari relaksasi otot saluaran cerna adalah gerakan makanan menjadi lebih lambat sehingga nutrisi terserap lebih banyak.

Atasi dengan jangan makan dalam jumlah besar terutama sebelum mau tidur. Jauhi makanan yang pedas, berminyak dan berlemak. Waktu tidur malam tinggikan posisi kepala anda sehingga asam lambung tak dapat naik ke esophagus.

PERTUMBUHAN RAMBUT DAN KUKU
Perubahan hormonal menyebabkan kuku akan tumbuh lebih kuat dan tumbuh rambut lebih banyak dan kadang tumbuh ditempat yang tidak diinginkan seperti diwajah atau perut. Tapi tak perlu kuatir rambut yang tak semestinya ini akan hilang setelah bayi lahir

SAKIT DI PERUT BAGIAN BAWAH
Pada kehamilan 18-24 minggu anda akan merasakan nyeri diperut bagian bawah yang seperti ditusuk atau seperti tertarik disatu atau dua sisi, hal ini karena perenggangan ligamentum dan otor unutk menahan rahim yang semakin membesar.
Nyeri hanya sebentar dan tak menetap.
Atasi dengan duduk atau berbaring dengan posisi yang nyaman.

PUSING
Pusing menjadi keluhan yang sering selama kehamilan trimester kedua ini hal ini dapat terjadi ketika pembesaran dari rahim anda menekan pembuluh darah besar sehingga menyebabkan tekanan darah menurun.

Atasi denga melakukan perpindahan posisi pelahan lahan atau bertahap untuk menghindari perubahan tekanan darah yang mendadak.

MENDENGKUR
Peningkatan aliran darah selama kehamilan akan menyebabkan sesak dan pembengkakan membrane mukosa yang menimbulkan mendengkur saat tidur.

HIDUNG DAN GUSI BERDARAH
Hal ini juga karena peningkatan aliran darah selama masa kehamilan. Kadang juga mengalami sumbatan pada hidung hal ini karena perubahan hormonal.

PERUBAHAN KULIT
Garis kecoklatan mulai dari puser (umbilicus) ke tulang pubis disebut linea nigra.
Kecoklatan pada wajah disebut chloasma atau topeng kehamilan, ini dapat menjadi petunjuk kurang asam folat.
Strecth mark terjadi karena perengangan kulit yang berlebih biasanya pada perut dan payudara.
Akibat perengangan kulit ini anda dapat merasa gatal.

PAYUDARA
Payudara akan semakin membesar dan mengeluarkan cairan yang kekuningan yang disebut colostrums. Putting dan sekitarnya akan semakin bewarna gelap dan besar dan bintik-bintik kecil akan timbul disekitar putting, itu adalah kelenjar kulit..

KRAM PADA KAKI
Kram otot ini timbul karena sirkulasi darah yang lebih lambat saat kehamilan. Atasi dengan menaikkan kaki keatas, minum cukup kalsium. Bila anda terkena kram kaki ketika duduk atau saat tidur, coba untuk menggerakan jari-jari kaki kearah atas.

PEMBENGKAKAN SEDIKIT
Pembengkakan adalah kondisi normal pada kehamilan, hampir 40 % wanita hamil mengalaminya.
Hal ini karena peningkatak hormone yang menahan cairan.
Pada trimester kedua ini akan tampak sedikit pembengkakan pada wajah, kaki , tangan.
Hal ini sering karena posisi duduk atau berdiri yang terlalu lama.


MERASAKAN GERAKAN BAYI ANDA
Pada kehamilan minggu ke 15-22 anda akan mulai merasakan gerakan bayi anda yang awalnya akan terasa seperti kibasan, tetapi di akhir trimester ini, anda akan benar-benar merasakan pergerakan bayi anda. Pada ibu yang baru pertama kali sering tidak dapat mengenali gerakan bayinya sampai minggu ke 19-22.

Wednesday, December 16, 2009

meredah kota melaka...musim cuti sekolah

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:30 PM 0 comments Links to this post
entry mcm dah de anak jer kan
heheheeee....

ye la kan....tetamu datang nak jenjalan so...sha n hubby bawakkan la
keluarga acik port dickson
sepontan je sebenarnya

dr senawang rumah pakteh hubby
yang buat kenduri pertunangan anak perempuannya
balik tu asalnye nak hantar acik balik PD
last2....dengan girangnye anak2 acik kata nak jalan melaka la ikut abg

w0rit.....j0m acik bercuti ke melaka
pe lagi..hubby terus masuk higway ke melaka


 1...2...3...go...start la jenjalan ktorg..hehehee


anak2 acik


 
mama tomeelllll....nampak tak....pewot yg semakin t0melll jgak


layan............







 
 ni nak masuk musium ni.....


 
ni gegirl tau bukan boboy...heheheee..



 
 mama & papa


 
 baik punye mama jaga...pew0t papa pun dah sama besar pew0t mama...
hehehehee



 
 mama dah lapo............goreng pisang + cendol
bandar hilir


 






 meriam eksen jer tu....


 
 kincir angin....


 





dah....tak larat nak upload pic bebanyak
jauh lg perjalanan kami sunday tu
dengan meredah jem melaka musim cuti sekolah ni
huh.....

last sekali....
pic mama keletihan sakit kaki
lepak tak kire dah
tepi bendul pun jadi la......

 
 aksi paling buruk mama dok lepak keletihan berjalan


pepun....terima kasih acik n the geng sudi melepak kat uma kami
pekene ikan bakar alai lg malam tu
acik open table


mama keletihan
isnin mama makan masakan acik masak plak
ehehehhehee.....
acik dtg plak yang masak
gara2 mama g klinik tunggu doc sampai 2 jam....
balik2 hidangan tersedia oleh acik
mc terus isnin tu

mggu ni papa janji mggu rehat golek2 mama
no jenjalan
kaki mama dah kejang2 malam
no balik kg
no jenjalan
no shopping
dok uma golek2 ngan papa jer tau...
*
*
*
ye ke.....????????
ala nnt pantang ajak sure enjin kete bergerak nye.
heheheee...

k la....tata....
masa nak lepak ngan papa layan tv
bye...bye....
see u soon next entry

Thursday, December 10, 2009

seminggu d kajang

Posted by S.A.L.J.U sha at 11:02 PM 0 comments Links to this post



cuti sakit@ percutian d kajang
heheheee......
menyelam sambil minum air la ni name nye

mane nak dapat cuti panjang mcm ni
klu cuti lame pun sure bahagi 2
separuh ari balik kajang separuh ari balik pasoh

ehehehhee....
muaaah..muaaaah....papa
papa yang bukak mulut dulu bile doc bagi cuti tambahan lg seminggu
"mama j0m la balik kajang"

w0w weeeeeeeeeeeeeee................. :)
sgt la berbesar hati bile papa sudi nak mama bercuti sakit d kajang

ahakss...........
cuti sakit...leh lg ajak papa jenjalan masuk kl nun yang sibuk bz jem memanjang tu

dah macam tak cuti sakit la jd nye
petik jer kat bibir ni....
papa ok jer sudi bawak mama jalan
ahaks.....
suke suke suke mama....yuweeeeeeeeeee baby pun girang dlm tummy

tp...bile balik sampai uma...
mule la....mama merengek kat papa
papa urut kaki...
papa tummy mama mengah la...
heheheh...papa la yang layan segala macam
++ lg ade mak yang sangat melayan makan minum anak gegirl sowang nye ni balik bercuti
syok ooooo.....

so jenjalan semuenye tercoret lg dbawah dengan hiasan pic2 yang sekadar mampu dambil


@Berjaya Times Square wif kismas deco


eh...papa nak jgak eh
pewot sape lg besooo...tuuuuuu



senyum dapat jalan..ehehe



kau cinta hati ku
mama papa



meriah cuti sekolah



nak main theme park tak leh....mama dah de tummy...bahaye...



ni plak melayan nazura cekenit comel anak buat sowang ni
jusco cheras selatan


oh....buli uncle sufi eh....
manje tak ighat ngan uncle dia ni
semua dlayan...
tunggu la baby uncle kuar nnt.....jgn jeles zura
tp acik tetap cayang zura


eh ...ni dah lain plak...
ni masa nak g kenduri kawin 3 rumah dalam 1 hari
ahad 6/9/09


family liss
member politeknik
saat kenduri mcm ni la baru dapat jumpe
anak dah sowang
husna



leen wif husband
same like me
become mummy daddy
due feb2010



ni la pasangan pengantin nya
eja dan suami
lupe plak nama suami nye
pertemuan perkenalan d upsi
cikgu meke ni


dlm 3 rumah kenduri kawin 1 uma ni jer kamera aku teringat nak kuarkan
2 lagi takde la pic
tp mmg ahad tu kami kenyang makan nasik kenduri

balik kenduri....
mama merengek lg kat papa
papa.......j0m heb0h j0m

mule2 papa taknak g
sbb tahu ramai org sesak2
dan memandangkat mama ni baru pulih
papa risau papa taknak mama djangkiti penyakit lg

tp.......
tetibe...papa masuk higway sg besi dr bangi...
hehehehe.....
mekacih papa
papa suruh janji kejap jer....jangan lame2
w0key.....

tp...nak sampai tu 1 jam...
gile jem....
sampaikan mama dah bosan dok dalam kete
kete jalan lg perlahan dr kekure jalan
parking penuh saje....
mama dah sesedey.....
igt tak dapat la turunkan kaki kat j0m heb0h
parking takde

mak kat belakang sampai kan pujuk mama
sampaikan mak cakap
"sopi parking jer la tepi jalan ni.....takde...klu kene saman mak bayarkan
sian anak mak nak g j0m heb0h"
tu la kasih ibu
nak anak eppy puas hati
saman memang setiap kete parking kat tepi2 jalan tu dah bertepek surat saman
gile kayeeeee la polis hari tu

tp akhirnye...kami dapat 1 parking yang selamat
'tanpa saman'

cume nye...jauh la kene menapak....
takpe....mama sanggup
bukan ape....bukan mama tak penah pegi j0m heb0h tu
tp tah tergedikkkk gedik hati nak g ari tu
tengok org bawak beg mcm nak jgak mengumpul beg shopping rm10 yang mcm2 kaler tu
hahahahahaaaa.....lawak jer motif nak g j0m heb0h tu



ahahahaa....mama depan tu jalan...
baru sampai mmg la....kaki mama gagah nak berjalan

 
ramai gile org....mama belakang ajer la tak kuasa nak sesibuk nengok



hehehee....dah tak cukup tangan papa bawak beg rm10
semuanye serendah rm10 meke jual
senang pengunjung nak kuar duit
tp...pejam2 mata mau cecah 100inggit sekali g sana



las sekali........
ni la akibatnye nak sangat j0m heboh

berKUYUP basah hujan lebat petang tu
sib baik dah bawak sesiap payung 2
kene la beli 1 lg payung..super power

balik tu mama jalan dah mcm kekure plak
klu dtg baru sampai td...mama jalan laju mcm arnab
papa la tunggu mam jalan terhegeh2 dah sakit kaki + perut jgak dah penat
baby penat kene bawak jalan tu

sekarang dah balik melaka...
keje atas meje yang tertunggak selame ketiadaan ku 2 minggu dah 3 hari buat masih tak sesiap lg
melalak mengadap keje
balik uma papa urut2 mama keletihan
huh...kene siapkan jgak
esok mesti siap..target tu
tak suke meje semak samun dengan keje bertindih

go mama go.....
baby mama hope paham ngan mama
jgan nakal2 dlm tummy
bagi mama selesa menghabiskan keje k
malam mama usap2 baby k....

ok la....next ketemu entry lain kisah shasauffi

kembali shasauffi.blogspot.com

Posted by S.A.L.J.U sha at 10:10 PM 0 comments Links to this post
bercuti panjang blog ni
bersarang hanya berpengunjung tp tiade berupdate

gara2 cuti sakit
2minggu sejak sebelum raye haji lg sampai la isnin lepas

alhamdulillah...semuanye semakin pulih

saat menembuh kesakitan tu...
tuhan saje yang tahu air mata mama risaukan baby dlm tummy
hati hanye risaukan baby mama
bagaimana baby mama yang baru 5 bulan jgak merasai kesakitan dlm tummy mama
byk ubat mama makan atas arahan doc untuk memulihkan mama
dan menjauhkan kesan sampingan pada baby mama dalam tummy

serik.........
lain kali sape yang berpenyakit...awal2 mama dah X
jauhkan mereke dr mama
mama taknak baby mama merasai kesakitan lg
mama takkan ambil mudah lg ttg kesihatan
doc kata mmg mama nampak segar sihat...tp bile 'mama mengandung' macam mane pun metabolisma 'mama mengandung' tetap lemah dan mudah djangkiti penyakit

iktibar buat mama

selepas pulih ni mama akan ade scan wif pakar
ya allah mohon baby ku sihat sempurna
mama doakan baby mama kuat baby mama boleh bertahan

love u so much baby


anugerah terindah

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:56 PM 0 comments Links to this post

mama yang dah 5bulan wif baby dlm tummy

peyot yang semakin tomel tomel tomel...
mama dah rasa baby kick tummy sesikit....
wah...indah nye.......
:)
smile wif papa

Thursday, December 3, 2009

sepi tanpa berita....

Posted by S.A.L.J.U sha at 11:27 AM 0 comments Links to this post



i'm sick....

:(

ya allah, berikanlah penyembuhan pada ku,
penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit pada ku dan pada kandungan ku.
pada mu aku memohon,
lindungi kandungan ku
jelaskan penglihatan bayi ku
pekakan pendengaran bayi ku
fasihan lisan bayi ku
cerdikan akal fikirannya
sempurnakan rupa dan bentukanlah rupa bayi dengan rupa yang baik dan sempurna
hanya padaMu aku memohon

dr insan2 lain senaluri dengan ku
doakan kebaikan pada kami
pada kandungan kami.

Monday, November 23, 2009

mama dah de biras la papa....

Posted by S.A.L.J.U sha at 11:11 AM 0 comments Links to this post



 




ni la dia perjalanan majlis perkahwinan adik ipar

pengantin : norshamzarina bt samsudin & mohd shahrizal
tempat : felda pasoh 3
14 nov 2009

huh...terro la makabah mertua ku setahun 2 menantu dapat
majlis kami ari tu d pasoh 7 jun 2009
selang 5 bulan dah de majlis lg
tp masyarakat felda bile berkenduri bersatu hati tolong menolong
soal masak takyah risau
tanggung beres
sha sendiri tak masuk dapur......tak pegang pisau
hehehhee.....tuan rumah tahu hidangkan ajer pd tetamu
hal memasak serah pd ketua blog tok hal2 memasang...sediakan mane bahan ape jer yang nak dmasak
pasti beres........

hari tu de entry pasal hadiah untuk papa dr mama kan
so baju yang hubby aku pakai tu la hadiah aku
blur nak beli ape
last2 bonia pilihan hubby dan polo

sepasang...bak pengantin jgak
ehehehehee,......
dengan perut mama dah buncittt...yang makin t0mel
kan papa kan....suke geram kat tummy mama

ok la......hutang sudah dbayar.........
opsss....hutang???
hutang entry la........

xtvt kami weekend plak no pic capture...
so takde la entry
tp sgt best makan mee siam kat kluang kopi station....
pekene dengan roti bakar kaya dan milo panas
hubby jer la pekene kopi kluang...mama takleh minum kapo xelok tok baby
macam jauh jer g bfast kat kluang
ala....g kat tesco melaka jer...ade kluang kopi station

petang berjoging mama papa wif mak d taman botanikal
pekene plak rojak buah tasik lepas tu otw balik
hubby ade mmg seronok
masa2 yang ade ni akan kami penuhi menyemai benih cinta kami

erm...dlm perancangan kami nak layan midnite movie mama papa 'shj'
dah lame tak layan wayang...mesti nak g....
ehehehehee
mama papa nak bercinta berdua

ok...tata