click here

Tuesday, March 22, 2011

bekalan istimewa mengundang tandatanye ye???

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:17 AM

entry sebelum ni

ttg bekalan istimewa

de yg memberi semangat

de jgak yg pelik ngan keputusan kami

*
*
*

sure la sebelum melaksanakan misi ummi susuan ni

kami dh berbincang kekeluargaan

sebelah pihak ummi liz dan pihak sha sndr

tiada halangan pada kami

kami pun tahu hukum hakam bile misi ni d laksanakan

bile sampai 5 kali kenyang qaish dgn bekalan istimewa ummi liz maka

termaktublah halal haram hubungan dan sebagainye

antara qaish haiqal dan susur galur ummi liz

*
*
*

bekalan istimewa utk qaish ni dutarakan oleh ummi liz sendiri

bekalan nye byk.... dbuang2 bagai

mmg de org buang ajer la

tp ade org memikirkan daripada buang

baik berbincang dengan seseorg yang mahukan bekalan istimewa ni

kami as ibu bapa qaish mmg klu la ade ebm dr adik beradik sendr mcm adik ipar aku yg bersalin 6bulan selapas qaish lahir

tp ebm dia sgt sikit dah anak dia jgak kuat minum

dr qaish 3bulan sampai 7 bulan dh 2 kali masuk wad

jangkitan demam selsema pun cepat dpt

masalah kritikal takde la

*
*
*

bile ummi liz kata niatnye nak bg ebm kat qaish

kami dh berbincang n setuju

setuju mencuba

ye

tiada paksaan

kami mencuba berikan pada qaish

kami xakan paksa qaish minum

semuanye ade hukum hakam nye dcc islam

jika benar qaish mahu minum tanpa dtolak sebyk 5 kali kenyang

maka beribu susuan la qaish dengan ummi liz

dan byk hukum halal haram nye dsitu kelak kami akan terangkan pada qaish dan salah silah keturunan ummi liz


*
*
*



semalam adelah cubaan pertama

1 pac ebm ade 8 oz

buat 2 bekas botol 4oz

bottle pertama qaish minum tanpa tolak

masa tu pun sepatutnye masa makan..so lapar la

laju jer dia minum

malam td mama cuba bagi lg 4 oz...... tp....hampa

qaish xmahu isap

mungkin masa tido...xtahu la

selang sejam kemudian....mama bancuhkan susu FM 

qaish mahu plak minum

mmg mama xakan buat paksaan pada qaish

klu seterusnye qaish menunjukkan xmahu minum

mama akan hentikan misi ni

*
*
*

dan kalau

qaish mahu minum seperti dia minum susu FM nya

mama akan teruskan misi ini bersama ummi liz

so tgk la lagi keadaan hari ni dan esok

tiada paksaan


*
*
*

so harap penjelasan ini cukup pd yg tertanye tanye

anonymous...siape la kamu...kan baik tulis nama...leh berkongsi pengatahuan awk ttg isu ini kan.

>_<


next entry...sha akan kenalkan siape ummi liz ni

wokey





8 comments on "bekalan istimewa mengundang tandatanye ye???"

sharEna on March 22, 2011 at 9:45 AM said...

bagusnyer sha...
dpt qaish minum susu ibu kan?
susu terbaik.
klu ikot sejarah Rasulullah pun, dia ada ibu susuan jugak. cuma kite org melayu nie kurang nk praktikkan. lg 1 xde sumber. susah nk jumpe sumber susu ibu yg org nk bagi mcm ummi liz tue. sha bertuah. dan suke jg dgn cara sha yg x paksa qaish =)

wardah on March 22, 2011 at 9:47 AM said...

insya'Allah Sha, kalau baik niat kita, baiklah jadinya. :) sayangnya ayah ibu kat anak kan.

yaya+frdz+auf on March 22, 2011 at 10:16 AM said...

sha..bestnya ada orang yg baik hati nak kongsi susunya pada kamu. Kalau yaya, mungkin pon yaya pertimbangkan.

Memang la sebelum tu kita kena bincang dan tahu susur galur. Sedangkan ayah yaya sendiri ada adik beradik susuan. Tak salah, malah mereka rapat seperti adik kandung.

Lagipun yaya pernah baca disatu artikel dimana bila anak minum 2 susu dari berlainan gen, otaknya lebih bijak.

Niat murni ummi liz, akan di balas pahala wak. Dan kalau qaish tolak pon bukan salah dia.

Wa'llahualam. :)

Ummi on March 22, 2011 at 11:09 AM said...

wahh..qaish ade ibu susuan..bagusnya..jarang2 nak jumpe macam ni

S.A.L.J.U sha on March 22, 2011 at 11:10 AM said...

sharena>>>

wardah>>>

yaya>>>

thanks...de jgak yg memahami dan memberi sokongan.

byk benda dbincangkan sebelum kami melaksanakan ebm dan ibu susuan ni..dan akhirnye kami kata sepakat setuju.

skg misi mencuba dan memberi....tiada paksaan pd qaish.

qaish lg 3 mggu nak setahun..dh bujang anak mama..dh tahu rasa makanan susu.

dh tahu rasa susu hariannya selama ni...bile de [ertukaran ni....maybe dia de rasa pelik2 sikit.

tu yg misi mencuba.... klu dah xmau jgak dia minum...apekan daya sha.

Anonymous said...

jgn lupa kenalkan pada adik beradik susuan yg lain..(kalau liz bagi susu kat org lain gak lah)

Anonymous said...

jgn lupa kenalkan pada adik beradik susuan yg lain..(kalau liz bagi susu kat org lain gak lah)

linziana on March 22, 2011 at 2:04 PM said...

TAKPELA SYA..yang penting niat sya dan liz tu murni.me support u 100%.kalu qaish tak setidaknya sya dah cuba.azryl masih minum susu lin jugak tapi tak selalu...hehehe.dia sudah memilh.

Lin ucapkan selamat berjaya untuk sya.Qaish dont be notti kay?kalu berjaya qaish ade dua mummy tau.hehehehe.kalu mummy sya marah..leh mummy liz pujuk .kalu dua dua mummy marah meh auntie pujuk kay?hik..hik..

Post a Comment