click here

Tuesday, July 6, 2010

cuti Xpa gaji ku hampir ke penghujungnya....huwaaaaaaaa

Posted by S.A.L.J.U sha at 4:29 PM
*
*
*

taknak taknak taknak

malas

taknak masuk keje balik...

*
*
*

almaklum

mama kan cuti bersalin 3bulan....

60hari yg sedia ada + sebulan tanpa gaji yg d angguk angguk kebenaran 0leh hubby

yer la...hutang mama de jgak yg bayar2 sendiri...so bile cuti tanpa gaji...

tuan tanah besar mama kene la menanggung semua tu

alhamdulillah rezeki tu ade

mam leh la 3bulan ngan qaish dan berjinba jimba ngan qaish

3mgu papa cuti aritu puas berjinba berjimba ngan papa sama2

*
*
*

esok, kamis jumaat, sabtu, ahad

isnin 12hb julai

mama start senyum2 aii aiii...menyemak kerja2.....dah  start keje balik

*
*
*

dah mama mula berkerja dengan dua tangan dan dua kaki ini shj

mengatur masa mengatur langkah

1st nak siap2 bangun awal dan takleh tdo balik..ehehee

siapkan diri sendiri.....

dan siapkan qaish untuk hantar pd penjaganya ciksu

dah la qaish ni suke main subuh2 kala

mmg faverot dia bangun celik mata kol 5 pagi ekkkokkkekkkokkk...ngengek2 nak kite bangun

agah dia ngadap muke dia

ngantukkkkkkkkkkkkk la mama qaish oiiiiii

hope qaish memberi kerjasama

bagi mama mandi siap diri semua

mlm tu dah kene siap basuh baju

siapkan beg qaish

pagi2 hope sempat nak sidai baju ( sempat ke..klu qaish tak ngamok2 leh la buat semua tu)

takde sape ker nak ajar aku urus keadaan d subuh2 hari untuk mengurus rumah dah anak sebelum meninggalkan uma untuk g kerja
(pe pun penmgalaman sendiri akan mengajar mama lebih cekap kelak...selamat berjaya)

*
*
*
punchcard mama isnin nnt hope hitam la......jgn la merah

mama rekod kedatangan pagi sebelum2 ni mmg djaga rapi selain merah atau kosong kerana g checkup preggy dl

yg mama minta jgn la mama demam atau lelah

dsaat bermulanye rutim harian yg akan membuat mama kelangkabut dan penat d awal2 kejadian bermula kerja ni

yerla.....i'm only wif qaish

no papa(hubby)

no nenek (mak)

2tangan 2kaki dan akal ni la kene berfikir dan mengatur langkah sekemas secepat sehebat

mama mommy lain yg melaluinye sebelum mama melalui ni semua


*
*
*

papa...br 10jam papa g...mama rinduuuuuuuuuuuuu.....




2 comments on "cuti Xpa gaji ku hampir ke penghujungnya....huwaaaaaaaa"

Dayu on July 7, 2010 at 9:32 AM said...

waahhh, seronoknya cuti 3 bulan..
best je dpt dok ngan qaish lama2.. bestnya
takpe..takpe, kita kaum ibu mmg gagah
bab2 jaga anak ni, naturaltalent kn

S.A.L.J.U on July 7, 2010 at 3:54 PM said...

heheheee...syok dayu.

gov mmg kene sign la 90hari cuti bersalin tu..br puas ibu ngan anak sblom mule kerja.
gov dah sign t swasta sure follow.

qaish n mama only..tak sanggup pisah jauh hantar anak kat nenek.
so mama sahut cabaran.
papa pun nak mama handel qiahs sendiri....

mama mmg...bile lahir jer anak diri emosi semua turut sekali lahir bagaikan berubah serta merta.

nikmat azimatnye jd seorg mama....kuasa Allah swt

Post a Comment