click here

Thursday, August 20, 2009

menjelang bulan berpuasa..

Posted by S.A.L.J.U sha at 2:58 PM
22hb ogos 09
sabtu
dah start puasa............

*
*
*

bulan keberkatan

*
*
*

tahun ni jgak....1st time aku berpuasa dlm gelar isteri org.
sure bagi insan2 lain seperti ku...
sudah terJADUAL menu2 masakan yang mahu dhidangkan kat hubby tersayang.

*
*
*

masak siakap sweet sour
tomyam..fuhhh...sedap time berbuka
ketam...masak lemak ke..masak pedas ke
lala resepi istimewa yg aku penah masak tok hubby
ikan bakar siap pencicah air asam
blablablabla....byk la rasenye..nak masak hari2

*
*
*

tp.....

*
*
*

sambut puasa kali ni.....aku berjauhan ngan hubby tersayang.
berSAHUR dan berBUKA PUASA sowang2 kat uma

huwaaaaaaaaaaaaa........sedey nye bunyik...
sure leh kurus bulan pose kali ni.
X lalu nak makan berbuka sesowang..

sure hubby pun tak sabar2 nak balik uma kan.
nak menghabiskan masakan dr air tangan isteri sendiri.
maybe pertengahan puasa nnt b balik.

so...
kene ready la skill memasak aku semule.
ehehehe...dah 2 mggu b kat offshore....nmpk sgt aku kurang berasapkan dapur ku seperti hari2 dulu saat b ade kat uma.

sekurang2 nye paling malas pun aku kene masak sendiri 3 kali seminggu bagi memantapkan skill memasak aku.
walaupun makan sowang2...agak2 masak lebih g la sedekah kat jiran....
tukar2 lauk....eceh......

nnt hubby balik....
dah de menu2 yg aku terro n gerenti sedap tak malu la........
ehehehe..

tak sabar tggu kepulangan hubby...........


0 comments on "menjelang bulan berpuasa.."

Post a Comment