click here

Tuesday, April 20, 2010

part 1 - 12 april 2010...checkup tergempar

Posted by S.A.L.J.U sha at 4:52 PM

sambungan...

12april 2010, papa kan ajak mama g pantai hospital
so.....g tu mcm bese la....
mama mmg dah sakit kelengkang kaki tu
tp stay boleh jalan

g hospital pantai tu..nak jumpe doc hanisah tu kene la g buat checkup
alang2 papa baru balik...so leh la wat scan tok tatapan papa

dlm kol 11 g sana....
daftar, menunggu ape semua....
ramai jgak hospitak pantai ni ...dah mcm gov jgak menungguny
lebih kurang 1 jam tunggu...
selesai amik air kencing, tinggi berat....
mama dpanggil masuk bilik doc
doc hanisah.....lembut jer org nye ...sejuk hati memandang

mcm2 doc hanisah ni tanye...ye la mama 1st time checkup ngan dia
so..dia belek2 la buku merah gov mama tu
mcm2 dia baca....kisah mama preggy yg mcm2 hal sejak usia kandungan 5bulan keatas

so...papa tanye, klu nak bersalin sini nak booked doc hanisah mcm mane
doc kata ...checkup ngan saya..so saya yang akan menyambut kelahiran baby puan

selanjutnye....doc tanye ade tanda2 darah ke air ketuban keluar ke sakit pinggang ke
mama .....semua geleng...takde doc
yang cuma...mama sakit kelengkang ni dah 2mggu...nak jalan susah

ok...jom kite scan baby
tgk baby awk...ni dah 38mggu ni bile2 masa pun boleh kuar
cepat atau on due

scan.....dtonyoh2 kat perut....
doc terus cakap .....eh...awk nye baby ni dah bebetul masuk rahim ni
patut la awk sakit nak jalan
so....takde ke rasa mengeras ke baby? oh..mengeras tu salu...mlm td pun takleh tdo.
doc terus cakap..tu tanda2 nak bersalin la tu...awk tak tahu

mmg mama salu konpius.....sakit bese ker sakit nak bersalin
ye la....1st time preggy...mane la tahu nak mengagak.....klu bebetul kuar darah tu tahu la tanda nak bersalin.

doc ulaskan lg...baby dah matang uri pun dah matang...kepala pun dah turun
so.....saye nak seluk ye....nak rasa baby dah bebetul menurun

huh......saat tu....mama terpk kata2 member2 mama yg dah rasa d seluk
mama plak...ni la 1st time.....seluk
ahhhu......senak......tu la perkataan mama kuar
sekali....dok cakap dah rasa kepala baby ni....
awak dah bukaan rahim 4 cm ni.....
see.....darah ...kat tangan sye...tanda nak bersalin dah ni
so..........

jom masuk labour room....ok.

wattttttttttttttttt...............papa..............
tu la perkataan mama kuar
hati bergelora....mcm tak ready nak meneran sakit bersalin

mama terus bergenang air mata....tah la...
1 perasaan jer masa tu............

takut.............


kuar bilik doc...dah dsuruh duduk kat kerusi tolak tu
tu la 1st time mama kene tolak....masuk ke labour room
pandang muke mak....mama nangis...
mak ckap...eh ape nak takut
nak jumpe anak sendiri ni.....jgn nangis....mak ade..mak doakan semua selamat

huh...kata2 mak buat aku lege....

terus

takut td berubah menjadi

xcted nak jumpe baby qaish!!!!!!!!!!!!


hari ni jgak tau..jgn tunggu lame2........





0 comments on "part 1 - 12 april 2010...checkup tergempar"

Post a Comment