click here

Monday, April 5, 2010

janji entry....

Posted by S.A.L.J.U sha at 3:52 PM
*
*
*

ari tu kan mamasha janji akan bg entry MIL FIL dtg weekend ari tu

*
*
*

pic takde kesempatan la nak amik..

*
*
*

yg mamasha takkan melepaskan.....

menikmati......... hidangan istimewa dr masakan MIL ku

ayam kampung......masak rendang..yg mavelosso....dr pasoh
*
*
*

mak cite 3 ari sebelum tu dah hint kat ayah...soh simpan ayam kg tok bawak kat sha

sib baik ayag kg tu dengar kata..dia masuk reban...senang la tangkap

klu nak tggu ayah mertua ku kejah sampai bile pun takkan dpt

dah la ayah mertua ku tu sakit lutut... sian ayah

pe pun...mekasih....

ayah yang tangkap ayam sembelih..gerenti halal.... buang bulu semua dulu...salai....

mak mertua ku la yang masak ....sampaikan berselera mamasha 1 hari

mak sha pun selera tukar menu...menu dr pasoh.

*
*
*

tutup pasal menu yang menggiurkan tu...

mamasha sempat 3G ngan hubby sebelum mak ayah balik pasoh

tergerak hati nak call jgak walaupun masatu hubby tengah tido..sbb kan hubby keje mlm, siang tido la

*
*
*

rupe2 nye....rindu sgt dah mak ayah kat hubby

kat pasoh takde yg de hp 3G....so de la 2 bulan tak pandang anak tu

suke mak ngan ayah dpt tengok muke bam bam anak teruna nye tu

mak siap bg statment...'eh..... dah tembam la sopi'

huhahahahaa......mamasha la gelak dulu....

mmg mak...anak mak tembam dah la dok uma 3 bulan ari tu dah gedebam gedebam naik....

pastu keje darat...sebulan makan sedap kat lumut tu.....

naik kapal jer..hubby kata makanan kali ni tak sedap sbb kapal kecik...tp.....

mamasha tgk tak jugak susut bam bam pipi hubby tu...

ehehehee......

*
*
*

hubby pun dah tak sabar2 nak balik...

10hb ke 12 hb ke...balik la hubby kata.....

doa doakan la bersama tok kami bertemu semula dengan bahagia dan gembira

sambil2 menanti kelahiran baby qais yang menanti hari jer tok melihat mama dan papa nye




maaf la...entry kali ni takde pic....sbb tak dpt amik pun.....so...tak dpt la menunjukkan rendah pasoh mak mertua ku yg mavellesso tu....... saat kehadiran mereka d rumah ku d melaka.

mak dah suruh rendam bunga akar fatimah tu..minum air nye dah boleh.

sekali rendam ...esok nye...kembang la...huhuhuuu....t balik uma mamasha take pic k.

mak pun bawakkan air selusuh yang dbuatnye sendiri...nama pun mak mertua ku tu bidan kg..so tahu la dia buat benda tu semua.

insyaallah nnt lepas bersalin pun MIL ku jgak yang mengurut urut ni semua....mamasha dah rasa penangan urutan MIL ni....alhamdulillah lekat lepas urut tu dengan ketentuan Allah s.w.t. 

nenek kajang
wan pasoh
atok pasoh

baby qais tok semua

lg2 cucu pertama sebelah keluarga hubby.....wowweeeee....

3 comments on "janji entry...."

ZuRaNaI on April 5, 2010 at 5:43 PM said...

mamasha..saye xsbar nk tgk baby qais..hiii..sdapnye ayam kg..selera btull..

FARA on April 6, 2010 at 9:26 AM said...

kak sha mengurut terus lekat ye...

S.A.L.J.U on April 6, 2010 at 10:39 AM said...

fara>>>

akk mengurus masa tu akk kene kencing tak lawas.
klu doc..doc cakap mcm 'honeymoon virus' la....
tak memudaratkan cuma kite akan rasa kencing tak lawas dan sakit2 pinggang.

akk bgtahu mak mertua..tu yg mak mertua urutkan bahagian pinggang rahim la.

pastu alhamdulillah....de rezeki lekat zuriat.

Post a Comment