click here

Tuesday, September 1, 2009

3bulan perkahwinan

Posted by S.A.L.J.U sha at 8:56 AM


30ogos 2009
bermakna sgt2 menjelang 3 bulan perkahwinan kami dberi rezeki berita kehamilan sy.
tak terhingga kesyukuran pada Yang Esa.
sungguhpun sy masih dawal peringkat kehamilan...tp manakan nak sorok nak buat tak tahu ttg berita yang sy hamil.
mmg xcted...terus masa b call bgtahu hubby.
hubby terkejut...lastly dengar suara kegembiraan dan kesyukurannya.

kami tak heran klu org lain kate kami xcted....
klu org lain dah rasa perasaan yang kami rasa....sendiri mau igtla perasaan 'itu'
ape yang penting sgt sy sangat2 menjaga diri dan selebihnya sy tawakaltuallahwah
berserah pada yang Esa menentukan rezeki kami selanjutnya.

genaplah perkahwinan sha&sauffi selama 3 bulan.
pejam celik pejam celik .....dah 3 bulan
tp dlm hati berkobar2 rasa mcm baru kawin semalam ajer...
ehehehehe.......ngades nye bunyik eh.

mesti la seronok bahagia gembira ...gaduh2 tu adat la....asam garam perkahwinan
sedangkan lidah lg tergigit
ni ape tah lg 2 insan telah duduk sebumbung sebantal sepingpan secawan
tu semua adat mengenali pasangan.

setelah berkahwiin baru la sy setuju..."dah kawin baru tahu luar dalam sikap pasangan kite dan kite perlu belajar dan terus belajar mengenali pasangan kite
bukan nak sempurna seperti kehendak diri...tp sebaliknya belajar sama2 memahami dan sama2 memenuhi kekurangan pasangan.

tempoh belajar itu bukan sebulansetahan dua tahun...
tetapi...sepanjang hayat kite belajar memahami pasangan.
sbb tu bile ade perselisihan faham..kene la ade tolak ansur dan berbincang menyelesaikan masalah.

kini...sy d melaka..hubby masih dlautan bertugas.
kejauhan ketika kami berchenta bertunang setahun yg lepas...
tidak sama dengan berjauhan ketika bergelar suami isteri.
walaupun situasi berjauhan itu telah sy alami sulu..malah lebih jauh hubby bertugas d dubai dl
tp..kini sungguhpun d msia shj...tahap kerinduan..tahan kerisauan keselamatan hubby..tahap majuk2 rindu tu berlipat lipat ganda.
kekadang tetibe sebak...pk camner hubby kat sana..kerja yg berisiko tinggi..malah dlautan.
ape yang dapat sy lakukan..hanya berdoa meminta memohon pada yang Esa melindungi, jauhkan segala bala bencana dan tenangkan hati suami tercinta.

sy masih menanti kepulangan hubby
djangkakan dalam minggu ni...tp hubby kate tak tahu lg tarikh yang tetap
skg masih keje ulang alik dr kapal ke platform
jadi,,,sy sgt risau hubby naik boat tiap2 hari pegi pagi balik mlm
kapal ke platform
platform ke kapal
Ya Allah pertemukan kami semula dalam keadaan baik, sihat dan selamat
segala2nye dalam perlindungan Mu Ya Allah
.amin.


2 comments on "3bulan perkahwinan"

Armiza on September 2, 2009 at 4:31 PM said...

salam...
selamat berkenalan..
tahniah mom to be..
dh brp weeks dh?

sma la kita b'jauhan dgn hubby.
xdpt nk katakan perasaan rindu tu.
hnya mms, sms n call phubungan kmi.

S.A.L.J.U on September 3, 2009 at 8:42 AM said...

^^armiza^^thanks. salam perkenalan. alhamdulillah sha masuk 7mggu.
yer ke..armira pun eh husband jauh. takpe..jauh tu hubby kite nak carik rezeki kan. teruskan tabah.
sha hubby balik ari ni...dah sebulan tak jumpe.
kali ni job pendek...klu tak sampai 3 bulan.

Post a Comment