click here

Tuesday, October 12, 2010

j0m cite pasal solid food qaish haiqal...tak lupe eppy bday 6month qaish haiqal (^_*)

Posted by S.A.L.J.U sha at 7:10 PM



*
*
*
upload pic dr hp...

rupe2nye hp mama dah buat hal...gambar pecah dan ade yg takleh bukak langsung

byk gambar rosak

ni ajer yg tinggal

:(

so cerite ringkas by pic jer la....


mama rebus corrot utk qaish


siap dah lembut...mama masuk blender.....zassss


dah jd puree


ready nak sejukkan...masuk dlm bekas tetomel yg de tutup....bersih la kan


ni plak beras yg dah basuh dan telah dgoreng kering......lepas tu kisar jd mcm tepung beras

tujuannya ...mudah masa masak...sekejap je.....

klu masak beras sebutir sebutir tu lambat nak lembut......


leh simpan tok berape kali masak....

ni mama buat sikit dl..try test


ni yg dah jd bubur.....cemat mudah


dan hasil air tangan mama ...penambah selera qaish haiqal


yum yummmm.......sedap la mama

sehingga menjilat jari......


ni masa mama g bfast kat tengkera...sambil bawak bekal qaish haiqal

sama sama bfast ngan mama ye


*
*
*

mama sedang seronok................memasak utk qaish setiap subuh

segar bubur panas d bekalkan utk qaish

leceh hari2 habis

p/s nak cari buku wardina la.... 'mama, saya lapar'




2 comments on "j0m cite pasal solid food qaish haiqal...tak lupe eppy bday 6month qaish haiqal (^_*)"

Anonymous said...

salam..try kukus carrot tu,coz lg baik dr rebus,selamat mencuba:)

Dayu on October 15, 2010 at 10:21 AM said...

seronok kan bagi anak2 makan
sha, puri tu sha frozen kan ke?
pastu bila masak bubur masukkan sekali eh?
sha buat gitu ke?

Post a Comment