click here

Monday, September 6, 2010

sepanjang 6hari mama+qaish+papa bersama2..... kami pasangan bahagia kami gembira adenya qaish rezeki keluarga kami

Posted by S.A.L.J.U sha at 9:42 AM
*
*
*

maaf la yer

blog mamasha terperap 4 hari dr khamis sampai la arini baru berkesempatan update

sure dah tahu kan

aritu papa qaish balik 31hb

so masa kami berjinba jimba la sekeluarga

dan 

dah tentunye xtvt berbuka puasa bersama

dan

shopping xtravaganza kami............

yuhuuuuuuuuuuuu

*
*
*
buat kesimpulan ajer la...
day 1

kami bershopping d MP melaka

cerita lanjut ade d sini

lepas tu kan kami g berbuka puasa d medan ikan bakar muara sg. duyung


*
*
*


day 2

siang tu mama keje mcm bese

papa plak uruskan segala bil bil rumah

balik keje tu mama kata nak makan buffet la...

padahal qaish sure melalak masa nak berbuka tu

sbb masa utk dia tido

mmg best bile dlayan bagaikan puteri
berbuka puasa tu kami g layan buffet kat Cafe Botanikal

papa ajak layan buffet kat hotel...mama xnak

kang qaish melalak buat ragam abis bergema cafe hotel

so layan la buffet kat tempat yg open sikit...

rm28 per adult...murah

makanan boleh tahan byk dan sedap

gambar2 plak mama xdpt attach kat sini...semua gambar kat hp papa..papa plak dah g work

habis berbuka g jusco....layan shopping sikit jer...qaish dah ngamok2

silap mama...pilih cafe botanikal tu dekat ngan hutan

mlm tu 1 mlm qaish meragam... rasanye ade yg 'mengganggu' qaish

tido pun terjaga2 menangis..tp mama tutup...

kesian anak mama...sori sayang

lepas ni klu nak g memane mama pk dl...... tgk tempat dl

*
*
*

day 3


dah 2 hari bantai berbuka puasa melantak habis habisan

pastu lawan ngan air batu bercolor color

haaaa......hari ke 3 mama dah kene sakit tekak dan batuk

mama kan ade asma...bile batuk2 sesgt asma pun kene la

g check terus dapat 2 hari mc

so hari tu (khamis) dan jumaat mama dpt cuti sakit

sakit2 sakit tekak takde suara...tp shopping berjalan tetap xtif

khamis tu terus bawak qaish haiqal g amik injet phenumokokus kat pantai

baik anak mama ..nagis sikit jer...demam langsung takde

siang tu menguruskan sesuatu ngan papa bawak sekali qaish

kol 5 kami bergerak balik Pas0h kg uma MIL mama

yer la kami kan tak balik beraye...papa work

so jenguk la org tua saat masa yg ade ni

kat pas0h bese la anak manje MIL ni meminta makanan air tangan mak nye

hehehee.....puteri mandi..kuih MIL mama buat sedap

mama mmg xtahu buat pun

dan kat pas0h sesuatu terjadi pd qaish

masa ni qaish ngan rambut compang camping nye.....shopping seluar paksumok dia

bile balik.....ini terjadi pd qaish

hahahaaa....mama botak kan qaish lagi

hehehee...geram tgk rambut dah mcm karton fligstoon tu

mama botak kan 


*
*
*


day 4


duduk pasuh dr khamis ptg kami tibe sampaila jumaat mlm selepas buka

selepas tu kami bergerak ke kajang dlm kol 11mlm kami sampai dsambut plak oleh nenek Nab

terperanjat nenek Nab qaish bile tgk cucu dia b0tak lg

heheeee.....

*
*
*


day 5

xtvt bershopping xtravaganza d Alamanda Putrajaya

nama jer kg kajang....tp menjejak kaki kat Alamanda tu rasenye baru sekali masa kami nak kawin dl

so sabtu tu papa tanye nak shopping mane mama

hehehehe...ayat plg best d dengar

mama pun j0m Alamanda....malas la masuk KL nak g Sogo tu

sampai2...kol 11pg xramai org..ye la baru bukak

so bermula la xtvt ukur mall Alamanda tu

TQ PAPA

mama dapat baju raye lg

nenek dpt handbeg

qaish dpt baju lg

papa pun shopping tok papa

dan mama sempat beli float t0k qaish

tu yg ligat kepala plan nak g bercuti masa papa balik cuti selepas raye nnt

tak sabarnyeeee........ sabar mama sabar.....

gambar2 pun xde...xsempat nak snap....mama sibuk memilih brg

sambil2 melayan qaish

nmpk tu beg mama pun papa yg pegang...hp pun kat dia la

balik Alamanda

qaish buat aksi plak

tgk mulut dia......PENUH BUIH BUIH cinta....hehhee
dah jd FAV qaish skg main buih2 kat mulut dia

balik Alamanda kol 3ptg

mak nak masak utk kami...iar tangan mak mama plak

papa plak......"mama papa nak g gunting rambut tau"

ok

tarik nafas panjang yer tgk gambar bawah ni

heheheeee...

mama la plg terperanjang

HAHAHAHAAAAAA
ni la wajah 2budak b0tak kesayangan hati mama
like son like father

papa boleh nak botakkan kepala sama2 ngan anak dia

tak ku sangka...... klu dl klu mama mintak papa botak kemain liat dia nak botakkan kepala

mlm tu lepas berbuka puasa...kol 11 kami gerak balik melaka

sbb papa dah nak g work ahad

hasil shopping mama bloh susun atur lg...

tak sabar nak upload gambar baju melayu qaish

hehehe...sy0mellllll

*
*
*

day 6

bersiap sedia

kemas beg papa kemas kuih raye papa 

huh...mama plg sedey.....

sambil kemas sambil sayu jer hati

raye pertama buat qaish tp papa takde

takpe la qaish...mama bawak qaish jalan raye nnt eh

kuih raye yg papa nak bawak rasa kat kapal

mama kemas2 brg papa

papa plak tolong mama

black grey....langsir mama tahun ni...simple ajer

mama mmg tak inat ropol2 bagai ni

semua tu TQ kat papa la....

kol 4 ptg....papa dah ttgu LIM0 sampai

dah tibe masa kami berpisah sementara semula
keje tu.......

beg besar tu dah keluar

dah tibe masa


selamat pergi selamat pulang sayang ku

semoga dirimu dlindungiNYA

mama setia menanti kepulangan papa

qaish jugak (^_*)



kami sedang bercinta
mama+papa


end
kisah 6hari mama+qaish+papa



Ya Allah 

temukan kami

satukan kami semula dalam keadaan yang bahagia dan gembira






2 comments on "sepanjang 6hari mama+qaish+papa bersama2..... kami pasangan bahagia kami gembira adenya qaish rezeki keluarga kami"

littlehumblelynn on September 6, 2010 at 11:14 AM said...

seronoknya baca,,,,,,,,,,tp sad ending bab kena berpisah tuh.. :(

S.A.L.J.U on September 6, 2010 at 3:17 PM said...

lynn

haah...bile hubby balik tu la kami bersuke ria berjalan2 makan2bersama..... tp akan tibe masa plak hubby g work. redha... mencari rezeki. sib baik sha de qaish haiqal yg semakin lasak dan mahukan perhatian ni..melayan dia ajer la

Post a Comment